Fullständiga köpvillkor

Vid frågor som rör våra köpvillkor kan du alltid vända dig till info@snallaalice.se

1. Allmänt

Företagsinformation:

Screw my Beauty |Organisationsnummer 559275-0904

Box 20 |438 21 Landvetter|Email: info@snallaalice.se 

2. Beställning Samtliga priser är angivna i SEK och inkluderar vid försäljningstillfället gällande mervärdesskatt, för närvarande 25%. Frakt ingår alltid. För att genomföra ett köp på www.snallaalice.se krävs det att du är över 18 år. Är du under 18 år krävs enligt Föräldrabalken målsmans medgivande. Genom beställning på snallaalice.se godkänner du de vid tiden publicerade villkor som anges nedan och intygar att de uppgifter du lämnar om dig själv är korrekta. När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse och kvitto till din e-postadress. Är det något fel i orderbekräftelsen eller inte får någon ska du omedelbart kontakta vår kundtjänst.

3. Betalningsalternativ

3.1 NETS: säker kortbetalning.

3.2 SWISH: erbjuder betalning via en app på din mobil.

3.3 PAYPAL: säker betalning genom ditt PayPal konto. För mera information besök www.paypal.se.

3.4 PAYSON: Betala säkert via ditt Payson konbto, kort eller faktura. För mer information besök www.payson.se

4. LeveransBeställningar som görs innan kl. 15:00 skickas samma dag och beställningar efter det skickas nästkommande vardag. Alla paket skickas med postnord och den normala leveranstider är 2-3 arbetsdagar och paketet kommer direkt i brevlådan till din hemadress. Beställningar lagda på helger och helgdagar skickas tidigast vardagen efter. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ber vi dig kontakta vår kundtjänst på info@snallaalice.se.

5. Ångerrätt Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Men hos Snälla Alice har du alltid 60 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp om du inte skulle vara nöjd, inom 60 dagar efter det att du har tagit emot varan. Förutsättningen är att förpackningens plombering är obruten och att örhängena inte har använts innan returen. Öppnade och/eller använda örhängen återtas inte på grund av hälso- och hygienskäl. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten. För att utnyttja ångerrätten kan du maila till info@snallaalice.se eller fylla i vårt formulär på www.snallaalice.se Observera att Snälla Alice måste godkänna returen innan du skickar tillbaka paketet.

6. Reklamation Du som konsument har enligt lag möjlighet att reklamera en vara i upp till 3 år efter köpet, dock inom skälig tid från att ett fel upptäckts. Vi försöker alltid i första hand avhjälpa felet, i andra hand omleverans av varan och i sista hand återköp. Vänligen kontakta vår kundtjänst gällande frågor om reklamationer och returer på info@snallaalice.se eller fylla i vårt formulär på www.snallaalice.se. Observera att Snälla Alice måste godkänna returen innan du skickar tillbaka paketet.

7. Återbetalningar Återbetalning av mottagen och godkänd retur sker snarast möjligt men senast inom 14 dagar genom samma betalsätt som köpet genomfördes (Nets, Swish, PayPal eller Payson).

8. Ansvarsbegränsning Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut. 

9. Tvist Som konsument har du, i händelse av tvist, rätt att ta tvisten vidare till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Vi har som policy att följa ARN:s rekommendationer. Du kan kontakta ARN via deras hemsida, www.arn.se (där du kan du också läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm) eller genom att skicka brev till ARN på adressen:

Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm

10. Skydd av personuppgifter När du lägger en beställning hos Snälla Alice, behöver du ange personuppgifter såsom:  namn, adress och e-postadress.. I samband med genomförandet av köpet godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter för att kunna fullfölja vårt avtal med dig. Dina uppgifter kommer att delas med Visma Spcs enligt vårt leverantörsavtal. Vi har tecknat biträdesavtal med dem. Dina personuppgifter kommer bara att lämnas ut till tredjepart när valt betalsätt (Nets, Swish, PayPal och Payson) kräver att vi ska skicka dessa uppgifter vidare. Inga personuppgifter säljs vidare till tredjepart. Vi kommer att spara nödvändig data så länge som vi är skyldiga att spara informationen enligt bokföringslagen. För att skydda dig mot bedrägerier kommer även IP-adressen att sparas. Du har enligt GDPR rätten att få ta del av den information som vi har registrerat. Du har också rätten att begära att informationen ska korrigeras. Kontakta oss via info@snallaalice.se, så hjälper vi dig. Om du anser att vi på något sätt inte uppfyller kraven på hur personuppgifter hanteras, kan du kontakta Datainspektionen.I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundtjänst på info@snallaalice.se. Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter.


Totalsumma:
    Till kassan